Dzięki projektowi „Poznaj Polskę” zwiedzaliśmy Pomorze!

Młodzież Liceum Sztuk Plastycznych w Rypinie zwiedzała Pomorze w dniach 05- 07 października wraz ze swoimi opiekunami, Małgorzatą Szablewską i Leszkiem Pułtuskim. Wycieczka została zrealizowana w ramach projektu „Poznaj Polskę” i dofinansowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki. Wycieczka miała charakter patriotyczny. Jej celem było kształcenie i  rozwijanie u młodzieży poczucia odpowiedzialności , miłości ojczyzny oraz poszanowanie dla polskiego dziedzictwa narodowego. Dzięki wyjazdowi młodzież poszerzyła wiedzę o historii regionu Pomorza, jego kulturze i sztuce.

Pierwszego dnia wyjazdu zwiedzaliśmy Muzeum KL Sztutowo. W głębokiej zadumie i milczeniu oddaliśmy hołd pomordowanym w czasie drugiej wojny światowej. Z przewodnikiem przeszliśmy ścieżkami obozowymi, słuchając historii z tamtych mrocznych, wojennych dni. Tego dnia zwiedziliśmy również miejsce szczególne związane z II wojną światową – Westerplatte.

Drugi dzień pobytu na Pomorzu poświęciliśmy na odrobinę relaksu na łonie natury. Muzeum Wsi Słowińskiej, Sea Park w Sarbsku i spotkanie z fokami pozwoliły nam chociaż trochę obcować z pięknem fauny i flory.

Gdańsk przywitał nas piękną pogodą i również piękną historią. Razem z przewodnikiem zwiedziliśmy Europejskie Centrum Solidarności, Bazylikę Mariacką, Stocznię Gdańską. Był czas na zdjęcia przy Fontannie Neptuna i zwiedzanie Muzeum Narodowego, a w nim słynnego dzieła Memlinga – tryptyku „Sąd Ostateczny”.

Pełni wrażeń w późnych godzinach nocnych wróciliśmy do Rypina.